Month: November 2014

Dilema Ibu Lepas Bersalin Susah Untuk Kurus

Stress juga kalau terlalu memikirkan pasal bentuk badan serta berat badan yang tidak turun-turun walaupun sebulan melahirkan anak. Apatah lagi jika tengok kawan-kawan lain berjaya mendapatkan kembali bentuk badan sebelum mengandung.Ohhhh….Memang Jealous dibuatnya. Tambahan pula Si Suami asik perli sebab badan…

Kisah Ibu Mengandung tidak selera makan

Alhamdulillah..  Dah mencecah 37 minggu usia kandungan ni. Sekarang ini hanya menunggu hari. Masih gagah ke office. Kalau ikutkan hati, nak je cuti awal. tapi, memandangkan masih banyak lagi keje yang tertangguh kat office tu terpaksa lah jugak kan. Pengalaman…

Mengatasi Masalah Batuk Berkahak Kanak-Kanak

Tiba-tiba je Izz Hadif batuk dan selsema setelah sekian lama anak bujang saya tak diserang penyakit berjangkit ini. Saya memang risau kalau Hadif ni batuk dan selsema. Tambah-tambah dia dihantar ke taska. Memang terdedah kepada penyakit berjangkit. Sebab itulah kalau nampak simpton-simpton penyakit…

Tips dan Cara Menambah Air Ketuban

Antara masalah biasa yang berlaku semasa kehamilan ialah air ketuban kurang/terlebih, kencing manis (GDM),darah tinggi, kepekatan darah rendah (HB low). Air Mentuban/Ketuban Kurang dan Hampir kering juga dikenali sebagai Oligohydramnios. Pengalaman saya ketika melahirkan anak yang sulung. Masa tu kandungan…