4 Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Di Bawah Mata Dengan Pantas

Ada tak yang mengalami masalah bintik atau bintil bawah mata? Bukan jerawat tapi bintil Kolestrol namanya. Memang sukar untuk hilangkan bintik putih bawah mata ni walaupun menggunakan pelbagai cara. Ia sukar hilang sebab jika puncanya timbul bintik ini tidak diketahui.

bintik kolestol hlg

Ramai yang mula-mula salah anggap itu ialah jerawat. “Jerawat nasi” sebab halus dan berwarna putih. Memang siapa yang ada bintik putih bawah mata itu tandanya badan anda terlebih kolestrol jahat.

Cara Atasi Bintik Kolestrol dengan Pantas :

  1. Kurangkan makanan yang bergoreng serta berlemak yang tinggi kandungan kolestrol. Kolestrol Jahat ialah kolestrol yang tidak diperlukan oleh badan dan dikenali sebagai LDL. Kolestrol baik dikenali sebagai HDL.Contoh makanan yang perlu dikurangkan ialah daging, majerin dan dessert yang manis-manis.
  2. Tingkatkan pengambilan serat seperti sayur dan buah-buahan.
  3. Amalkan makanan yang mengandungi Omega 3. Contoh paling senang, Ikan. Tingkatkan pengambilan ikan. Ikan yang katanya Omega 3 tinggi ialah ikan keli. Ikan laut pun boleh. Cuma risaukan logam2 berat yang terdapat pada sisik ikan pulak nanti.
  4. Lebihkan bawang putih dalam masakan kerana bawang putih terkenal sebagai anti-radang serta antibiotik semulajadi. Apabila badan kita tinggi kandungan kolestrol, badan akan mudah mempunyai radang.

Bagaimana Shaklee merendahkan tahap Kolestrol -Hilangkan Bintik

Tips No. 3 tadi ada cakap tingkatkan pengambilan makanan yang mengandungi Omega 3. Minyak Ikan iaitu Omegaguard Shaklee membantu membakar lemak kolestrol jahat dan membantu menaikkan tahap kolestrol baik dalam badan.
Kenapa OmegaGuard?
Kerana kandungan Omega 3 yang sangat tinggi dalamnya serta bebas merkuri dan sisa toksik.

Untuk Tips No. 4 amalkan bawang putih. Mesti anda juga seperti saya yang tak lalu nak makan bawang putih begitu sahaja. Shaklee ada sediakan bawang putih iaitu Garlic Complex. Bagus untuk tingkatkan imunisasi badan serta menurunkan kolestrol jahat.Allicin iaitu sebatian dalam bawang putih yang bersifat antibakteria dan mempunyai kuasa penyembuhan. tapi, mesti ada yang tak suka telan atau kunyah Si Putih ini kan? saya sendiri pun tak lalu, kalau bubuh dalam sup atau buat garlic bread sedap jugak. Namun, khasiat dia dah banyak yang hilang disebabkan susu tinggi.

hilangkan-bintik-kolesterol-bawah-mata-300x225

Testimoni mereka yang berpuashati mengamalkan Set Kolesterol

  • Omega Guard 

cara-atasi-biji-kolestrol-bawah-mata-2

kolesterol-2Bbaik

 

cara-atasi-biji-kolestrol-bawah-mata-3bintik kolestol hlg

  • Lecithin
  • Omega Guard + Lecithin
cara-atasi-biji-kolestrol-bawah-mata-1

Dengan mengurangkan kadar kolestrol dalam badan bintik kolestrol akan juga menyurut. Jika anda ada masalah bintik kolestrol dan rasa malu dengan kemunculan cela di bahagian sekitar mata serta risaukan tahap kesihatan anda hubungi sayaPuan Hanim di Whatsapp 019 351 1315. saya sedia membantu anda. Jangan biarkan diri terus dibelenggu masalah kerana ianya takkan selesai. Bertindak segera!

12 comments for “4 Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Di Bawah Mata Dengan Pantas

  1. April 14, 2015 at 09:31

    Baru tahu kan pasal punca bijik ni tumbuh bawah mata ni.

  2. jun
    July 9, 2015 at 20:24

    berapa harga ubat tu?

    • July 10, 2015 at 10:35

      Harga RM 184 dear. Untuk harga promosi Whatsapp personal akak 019 3511315

  3. fatin
    August 5, 2015 at 16:59

    terima kasih atas info Puan. Mohon share ye

    • August 6, 2015 at 17:25

      Sama-sama Dear. Semoga bermanfaat.

  4. aqil
    September 14, 2015 at 23:33

    Kak…bintik ni akan hilang ke kalau kurangkan kolestrol…atau ia akan berhenti bertambah sahaja

  5. September 15, 2015 at 18:14

    Memang kena konsisten ambil suplemen dan buat cara hidup yang sihat kan.
    Pasti ada perubahan.
    Azeni Ahmad recently posted…Cara Hilangkan Bintik Kolestrol Tanpa LaserMy Profile

  6. NUREEN ZAHIRAH
    July 8, 2016 at 12:25

    saya tk suka ad bintik ni..umur saya 10 tahun…saya malu ngan bintik ni .budk laki selalu ejek saya.dia kata ni tahi mata melekatlh jerwatlh…saya malu sgt..kalo tk nk mkn ubat tu boleh..ad cara lain tk untuk hilangkan.selain mkn ubat tu..balas

  7. Hani
    March 1, 2017 at 13:50

    Memang kena mkn omega guard skali dgn lecithin tu ke? Or mkn salah satu sahaja bley kurang kn kolestrol

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge