Krim No.1 untuk ruam di muka anak yang selamat dan tak menipiskan kulit

Assalamualaikum..

Biasa kita nampak muka bayi yang ada ruam merah-merah kan. Selalunya orang panggil ruam panas atau ruam susu. Bagi ibu yang menyusukan anak kerap juga kita dengar yang ruam dibahagian muka  anak atau biasa kita panggil ruam susu atau kurap susu. Ini kerap berlaku jika ibu tidak membersihkan dan mengelap bahagian muka bayi yang terpercik susu selepas sesi penyusuan.

cara rawat atau hilangkan ruam susu lampin bayi dengan cepat dan selamat

Ruam boleh menyebabkan bayi tak selesa dan mengganggu mereka. Kadang-kadang kesian tengok mereka asyik meragam sebab tak selesa di bahagian muka.

Cara mudah hilangkan ruam di muka bayi:

Ibu dinasihatkan untuk membersihkan dan mengelap bahagian muka atau pipi bayi dengan kain lembap atau tisu lembap selepas menyusu untuk elakkan ruam susu. Selain itu, ada petua-petua tradisional untuk hilangkan ruam pada muka bayi. Boleh lah cuba, mana tahu berkesan untuk anda.
  • Masak nasi sampai jadi bubur then ambil sikit je letak dalam kain jarang. Tujuannya untuk kita amik kanji yang keluar dari kain jarang tu. Boleh juga gunakan air kanji tu je untuk sapu ke tempat ruam. (Sumber)
  • Gunakan ragi saiz sederhana. Tumbuk sampai hancur lepas tu ayak. Then, campurkan dengan sedikit bedak. Boleh sapu pada tempat ruam. (Sumber)
Sebelum saya kenal Shaklee, saya selalunya guna bedak Agnesia untuk hilangkan ruam anak ni. Tapi, anak-anak saya ni bukan jenis yang naik ruam hard core. Ruam susu biasa je. Tapi, makan masa berhari-hari jugaklah nak baik.
Sekarang ni bila dah cuba sendiri krim Herba blend Shaklee ni memang terus jatuh cinta. Segala jenis ruam, gatal kena gigit nyamuk ke semua saya guna krim ini je.
cara rawat atau hilangkan ruam susu lampin bayi dengan cepat dan selamat

Herba blend untuk hilangkan ruam di muka, leher bayi.

Sekarang ini majoriti ibu yang ada anak kecik dah mula suka dengan krim ini. Boleh guna untuk ruam susu di muka, leher bayi dan celah-celah pelipat. dan untuk anak yang sensitif yang cepat kena ruam lampin pun cepat juga kesannya.
Krim ini bukan macam krim yang biasa di pasaran yang mengandungi steroid. Lagipun sekarang ni ramai ibu yang sedar bahaya steroid ini apatah lagi untuk bayi kan. Ada juga krim yang menipiskan kulit.. Ohh tidak.. kalau boleh elak.. silalah elak ye..
cara rawat atau hilangkan ruam susu lampin bayi dengan cepat dan selamat

Kelebihan Herba blend Untuk Masalah Ruam Bayi

  • Krim ini tak berminyakMudah meresap ke dalam kulit. So, bila sapu tu memang tak rasa melekit langsung.
  • Herba blend ni bila sapu kat kulit rasa sejuk dan nyaman sangat sebab ada unsur mentholBau pun menyegarkan.
  • Kesannya pantas.. Sehari pun dah boleh nampak kesannya.
  • TIADA unsur kimia seperti PARABEN dan selamat untuk bayi. Dan telah diuji secara klinikal.
  • Kandungan terdiri dari bahan semulajadi seperti horse chestnut, bunga yarrow, daun sage dan rosemary.
  • Satu tube dalam 113g (4 oz). Memang tahan lama. Berbulan-bulan pakai pun tak habis. Sebab tak perlu sapuan tebal-tebal pun.
Dah mula mendapat tempat di hati ibu-ibu sekarang ini. Dapatkan 1 sebelum kehabisan stok. Harga RM 32. Tahan Berbulan-bulan. Ramai yang cakap murah dan berkesan!
Untuk mencuba produk ini sila hubungi Kak hanim di Whatsapp 019-351 1315. Jika anda berada di Shah Alam atau Bandar Saujana Putra boleh dapatkan terus dari akak.

 

3 comments for “Krim No.1 untuk ruam di muka anak yang selamat dan tak menipiskan kulit

  1. norabilla
    March 28, 2016 at 09:12

    assalamualaikum…saya nak tanya la herba blend ni sesuai ke untuk org dewasa?

    • August 9, 2016 at 11:03

      Puan Norabila, boleh je untuk dewasa. Sesuai untuk semua masalah kulit

  2. feqa
    January 22, 2017 at 16:50

    cream ni boleh guna utk ruam allergic x?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge